Update from NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Steftamkaylen - WaarBenJij.nu Update from NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Steftamkaylen - WaarBenJij.nu

Update from NYC

25 Februari 2016 | Verenigde Staten, New York

Hier weer even een update vanuit the big apple.

Dinsdag zijn we in de ochtend naar het 9/11 museum geweest. Dat was echt heel erg indrukwekkend. Het verhaal op zich kennen we natuurlijk wel, maar om sommige dingen dan in het echt te zien is toch even anders.
Er is ook een hele expositie met allemaal persoonlijke spullen, verhalen die vertelt worden, maar ook telefoon gesprekken. Dat zijn toch echt wel kippenvel momentjes. Veel spullen zijn door mensen gegeven aan het museum. Dingen als een rugzak of schoenen.
Daarna zouden we WTC1 op gaan, helaas was het weer echr vreselijk slecht. Gelukkig konden we de tickets om zetten naar vrijdag.

Gisteren was een hele regenachtige dag, helaas. Maar goed, lang leve de metro. We hadden een lijst gemaakt met gebouwen en dingen die we graag wilden zien. Dus zijn we echt van hot naar her gereisd. We zijn met de Roosevelt tram naar het eiland gegaan. Daar even rond gekeken en toen snel terug. Daarna naar het Crysler building geweest.....konden we de metro uitgang niet vinden. Ergens naar boven gegaan en stonden we ineens in de lobby haha. Wel heel erg mooi.
Daarna even wat gegeten in the grand central station. Over heerlijke taart en pudding op bij de beste cup cake bakker van nyc. Kaylen kwam daar echte state troopers tegen en mocht op de foto met ze.
Hierna met de metro naar het Flatrion building, helaas regende het nu echt hard. Dus snel gaan schuilen in de Lego winkel.
Snel de mero weer ingegaan, om verder te gaan naar Chelsea market. Daar even doorheen gelopen en toen we eruit waren was het gelukkig droog.
Onderweg naar het appartement van Carrie Bradshaw, kwam de brandweer met sirens aan. Tja, daar moesten we natuurlijk even naar gaan kijken. En mee op de foto.
Daar nog even het laatste stukje van de High Line meegenomen.
Na Carrie's app terug naar het hotel. Hier even uitrusten en op drogen.
's Avonds zijn we pizza gaan eten in little Italy. Hiet leek allemaal erg armoedig en uitgestorven, maar aan de auto's kon je zien dat dat niet het geval was. De meest luxe wagen, met beveiliging stonden er. De Italianen houden hun naam nog steeds eer aan.

Vandaag in de ochtend naar het statue of Liberty geweest. Hier helemaal naar de kroon geweest. Totaal 377 treden naar boven. Eerste stuk was een gewone trap, daarna een mega smalle wentel trap. Eenmaal boven een geweldig uitzicht. Terug beneden met de boot naar Ellis island, even rondgekeken en terug naar Manhattan.
Hier wilden we even lunchen, maar doordat we wat verkeerd gelopen waren kwamen we in de Wall street area terecht. Wel omwijs gaaf, de stock exchange, federal bank etc. Even een klein stukje met de metro en nog even langs de Brooklyn bridge.

Druk dagje zo. Morgen naar het WTC en daarna nog even het lijstje afmaken.
Iedereen fijen avond/ dag!

• 25 Februari 2016 - 23:35

Tamara:

Wat een ervaringen weer, geweldig! Kan aan alles merken dat jullie er echt van genieten, heerlijk! En ik geniet zo lekker mee ;-)
    Ik duim dat morgen het weer mee zit en dat jullie alsnog van een adembenemend uitzicht kunnen gaan genieten!
    Liefs van hier x

• 26 Februari 2016 - 15:45

Joke:

En Vandaag weer hoog de lucht in. Heb net foto gezien van bovenaf en het is overweldigend! In deze stad hoef je je echt geen minuut te vervelen, en dat doen jullie ook niet, jullie genieten met volle teugen! Ik geniet helemaal mee, beleef het weer opnieuw. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd en geniet ervan. Knufs en veel liefs van mij.X